روز جهانی انیمیشن ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) مبارک

روز جهانی انیمیشن ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) مبارک

انیمیشن؛ دنیایی خیال‌انگیز و رنگارنگ

به بهانه ۲۸ اکتبر، روز جهانی انیمیشن…

امروزه دیگر بسیاری از ایرانیان می‌دانند که نقش بز متحرک بر روی سفال شهر سوخته نشانه‌ای از اولین انیمیشن (پویانمایی‌) جهان به شمار می‌آید. نقش‌های ساده خطی، همانند نقش همین بز شهر سوخته برای کودکان جذابیت دارد و شبیه نقاشی‌های اولیه خودشان است. نسل‌های اولیه پویا نمایی هم از همین نقاشی‌ها ساخته می‌شد. امروزه نرم افزار‌های پیشرفته‌ای برای طراحی پویانمایی وجود دارد که مورد استفاده و اقبال کودکان و نوجوانان واقع شده است.

خواندن کتاب «ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد» که در عین داشتن پشتوانه پژوهشی، به زبان ساده و با تصاویری جذاب، برای مخاطب نوجوان تدوین شده، به همه دوستداران انیمیشن و حتی تاریخ و فرهنگ ایران زمین، توصیه می‌شود.

اولین انیمیشن جهان

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی انیمیشن، هوش ناب به مدت یک هفته تخفیف ۲۵ درصدی برای خرید این کتاب را برای دوستداران عزیز در نظر گرفته است.

توضیحات بیشتر این کتاب را در صفحه «ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد» ببینید. این کتاب دارای تأییدیه رشد (سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی مکتوب) از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است و برنده تندیس اثر برگزیده نوزدهمین جشنواره کتاب رشد (۱۴۰۰) شده است.

تندیس جشنواره رشد