هفته ملی کودک ۱۴۰۱: حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی

هفته ملی کودک ۱۴۰۱: حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی

روزشمار هفته ملی کودک ۱۴۰۱

روزهای هفته ملی کودک نام‌گذاری شد. هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ و با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» هم‌زمان با شنبه ۱۶ مهر (روز جهانی کودک) آغاز می‌شود و تا روز جمعه ۲۲ مهر ادامه می‌یابد.

قرار است برنامه‌های گسترده‌ای در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و از سوی دیگر سازمان‌ها و نهادها و فعالان حوزه کودک در بخش‌های دولتی و غیردولتی طی این هفته برپا شود.

سازمان‌های فعال و مشارکت‌کننده در برنامه‌های هفته ملی کودک برنامه‌های خود را متناسب با این روزشمار طراحی خواهند کرد و برخی از این سازمان‌ها و تشکل‌های دولتی و غیردولتی نیز بر همین اساس ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک می‌بینند.

بر اساس این گزارش در جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته ملی کودک با حضور مدیرعامل کانون و نمایندگان دستگاه‌ها، اسامی روزها و روزشمار این هفته به‌صورت رسمی به‌شرح زیر اعلام شد:

۱۶ مهر: کودک، صلح، بازی و نشاط
۱۷ مهر: کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، ‌امنیت و سلامت
۱۸ مهر: کودک، رسانه، فناوری‌های نوین
۱۹ مهر: کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی
۲۰ مهر: کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری
۲۱ مهر: کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری
۲۲ مهر: کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی

برنامه‌های هفته ملی کودک در تهران با برپایی یک آیین ویژه و نمایشگاهی از فعالیت‌های کانون و دیگر سازمان‌ها و برنامه‌های جذاب و متنوع برای کودکان صبح روز ۱۶ مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران آغاز می‌شود. این مرکز همه روزه تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان و مخاطبان کودک است.

 

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)