هم مسیر اتیسم: دو همگانی برای افزایش آگاهی جامعه

هم مسیر اتیسم: دو همگانی برای افزایش آگاهی جامعه

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران از برگزاری دو همگانی برای افزایش آگاهی جامعه از اتیسم در روز جمعه (۲۴ آذرماه) خبر داد.

سعیده صالح‌غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خانواده‌های اتیسم از زمان تشخیص تا پایان عمر در حال دوندگی و تلاش هستند تا فرزندشان لحظه‌هایی آرام‌تر را تجربه کند، گفت: در طول هفته به چندین کلاس توانبخشی مراجعه می‌کنند، در منزل آموزش‌های خانواده‌محور را ادامه داده و همواره این مسیر ادامه دارد.

وی افزود: در کنار زحمت‌ها و سختی‌های این مسیر، عدم شناخت جامعه از اتیسم و ویژگی‌های رفتاری این افراد باعث شده است تا زندگی اجتماعی برای شخص و خانواده اتیسم بسیار دشوار شود. نگاه‌های خیره، تذکرهای کلامی، عدم خدمت‌رسانی و … بخشی از مسائلی است که هر روز خانواده با آن روبروست.

صالح غفاری ادامه داد: از این رو انجمن اتیسم ایران با هدف افزایش آگاهی جامعه از اتیسم، قصد دارد جمعه ۲۴ آذر ماه رویداد هم‌مسیر اتیسم را برای دومین بار برگزار کند.

به گفته وی، در این رویداد شرکت‌کننده‌ها در حرکتی نمادین ۵ کیلومتر با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را شناخته و به دیگران معرفی کنند.

وی افزود: برای نخستین بار رویداد هم‌مسیر اتیسم در ۱۵ اردیبهشت ماه، هم‌زمان با آخرین روز ماه‌جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم با حمایت شهرداری منطقه ۲۲ تهران برگزار شده بود.

هم مسیر اتیسم

هم مسیر اتیسم
به گفته مدیرعامل انجمن اتیسم ایران، علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این رویداد از طریق وب‌سایت انجمن اتیسم ثبت‌نام کنند.