۱۸ دلیل برای یادگیری زبان دوم توسط کودکان

۱۸ دلیل برای یادگیری زبان دوم توسط کودکان
چرا بهتر است کودکان زبان دوم بیاموزند؟

آیا می‌دانید امروزه یادگیری زبان دوم در کنار زبان اول ضرورت پیدا کرده است؟ چرا که دو زبانه بودن از جمله مواردی است که با توجه به پیشرفت جامعه در زندگی، شغل و آینده انسان تاثیر زیادی داشته است. حال باید بدانید بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم، از سنین پایین است و بی‌تردید یادگیری آن برای کودکان بهتر و راحت‌تر خواهد بود.
در واقع به توانایی صحبت کردن و درک کردن دو زبان، دو زبانه بودن می‌گویند و ما در ادامه به بررسی ۱۸ مورد از اهمیت‌های آن در کودکان می‌پردازیم:
۱) یادگیری عمیق‌تر 
یادگیری زبان در سنین پایین، به کودکان کمک می‌کند تا زبان را عمیق‌تر و بهتر یاد بگیرند و در نتیجه برای آنان مفیدتر خواهد بود.
۲) تصحیح حرف‌های والدین 
یادگیری دو زبان به کودکان کمک می‌کند تا به مرور زمان بتوانند حرف‌های والدینشان را تصحیح کنند و یا حتی جملات ناتمام آنان را کامل نمایند و به همین ترتیب کودکان از یاد گرفتن زبان لذت خواهند برد.
۳) تقویت مهارت والدین در زبان 
از دیگر مزایای دو زبانه بودن کودکان می‌توان به تقویت مهارت والدین در زبان خارجه اشاره کرد زیرا کودکان قادرند با مهارت‌های زبانی خود، والدینشان را سرگرم کنند.
۴) کسب موفقیت در مدرسه 
کودکان به دلیل استفاده بهینه و درست از ذهنشان در یادگیری زبان می‌توانند نتایج بهتری را نیز در زمینه‌های دیگر در مدرسه کسب نمایند.
۵) لذت یادگیری زبان  
اگر زبان دوم (انگلیسی) یکی از واحدهای درسی کودکان و یا حتی نوجوانان و جوانان در مدرسه باشد آنها از یادگیری و آموختن آن لذت خواهند برد، چرا که قبلا با آن دوست شده‌اند.
۶) زبان مخفی 
کودکان با یادگیری زبان دوم می‌توانند در واقع یک زبان مخفی داشته باشند و این بدان معناست که می‌توانند تنها با خواهر یا برادر خود به آن زبان صحبت کنند.
۷) حس افتخار کودکان 
کودکان با یادگیری و صحبت کردن به زبان دوم می‌توانند توسط والدینشان مورد تشویق قرار بگیرند و همچنین در کنار والدین خود احساس افتخار کنند.
۸) رشد ذهنی کودکان 
در واقع می‌توان گفت: گفتن، نوشتن و خواندن به دو زبان کودک را تواناتر و پیشرفته‌تر خواهد کرد این در حالی است که این عمل بر روی آنان نیز تاثیر مثبت دارد و این بدان معنی است که عملکرد مغز کودکان دو زبانه از عملکرد مغز کودکان تک ‌‌زبانه بیش‌‌تر است.
۹) انعطاف پذیری در اندیشیدن و بالا بردن توانایی شنیداری 
آموختن دو زبان به کودکان سبب می‌شود تا آنان راحت‌تر و گسترده‌تر فکر کنند این در حالی است که توانایی شنیداری آنان نیز افزایش می‌یابد و آنان قادر خواهند بود به هرآنچه که از موسیقی، فیلم و غیره که به زبان دوم آنان است گوش دهند.
۱۰) ایجاد فرصت شغلی در آینده 
امروزه با توجه به مهاجرت مردم به کشورهای مختلف دنیا دو زبانه بودن از اهمیت خاصی برخوردار شده است، چرا که دو زبانه بودن به تمامی مردم کمک می‌کند تا شغل مورد نظر خود را بهتر بیابند. بنابراین برای کودکان فرصت‌های شغلی در آینده وجود دارد چرا که آنان با یادگیری زبان قادر به برقراری ارتباط با افراد مختلف خواهند بود.
۱۱) آشنایی با فرهنگ کشورها 
یادگیری دو زبان به کودکان کمک می‌کند تا با برقراری ارتباط با سایر کشورها با فرهنگ آن کشورها و ویژگی‌های مردمان دیگر نیز آشنا شوند.
۱۲) افزایش خلاقیت کودکان 
یادگیری دو زبان در کودکان همانطور که به رشد ذهنی آنان و بهتر اندیشیدن آنان کمک می‌کند سبب افزایش خلاقیت آنان نیز می‌شود.
۱۳) افزایش اعتماد به نفس کودکان 
یادگیری زبان به این دلیل که به کودک کمک می‌کند تا در موقعیت‌های مختلف بتواند به راحتی صحبت کرده و ارتباطی را برقرار کند سبب می‌شود اعتماد به نفس او و خودباوری‌اش نیز بالاتر رود.
۱۴) جلوگیری از ابتلا به آلزایمر 
در واقع یادگیری دو زبان به طور همزمان یا یادگیری یک زبان علاوه بر زبان مادری باعث تقویت ذهن کودکان می‌شود و چون این کار با به کار کشیدن از ذهن و تفکر قابل انجام است، پس این افراد در آینده از خطر ابتلا به آلزایمر به دور هستند.
۱۵) افزایش تمرکز کودکان 
دو زبانه بودن کودکان می‌تواند با آنان کمک کند تا راحت‌تر بتوانند حواسشان را به یک موضوع جمع کرده و روی یک موضوع خاص بیشتر تمرکز کنند.
۱۶) افزایش مهارت های اجتماعی و علمی در کودکان 
در واقع یادگیری دو زبان به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعی و علمی را بهتر و بیشتر بیاموزند و به همین دلیل است که دو زبانه بودن به راحت‌تر پیدا کردن شغل در آینده آنان و پیشرفت کودکان در سطح مدرسه و غیره کمک می‌کند.
۱۷) افزایش مهارت های تحلیلی 
کودکان به این دلیل که با یادگیری دو زبان راحت‌تر می‌توانند تفاوت‌ها را درک کنند، بهتر نیز می‌توانند موضوعات مختلف را تحلیل کرده و حتی برای والدینشان بازگو نمایند.
۱۸) قدرت لب خوانی 
تحقیقات نشان داده است که کودکان دو زبانه قادرند با تمایزی که بین ویژگی‌های دو زبان قائل می‌شوند لب خوانی کنند. در واقع آنها با توجه کردن به نشانه‌های شنیداری و دیداری به راحتی می‌توانند اطلاعات را هم از لحاظ گفتار و هم از لحاظ زبان پردازش کنند.