نشست «کودکان و مهارت نوشتن» برگزار می‌شود

نشست «کودکان و مهارت نوشتن» برگزار می‌شود

با سخنرانی دکتر نعمت‌الله فاضلی

هشتاد و نهمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «کودکان و مهارت نوشتن» روز سه‌شنبه ۲۹ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست دکتر نعمت‌الله فاضلی عضو هیات علمی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه و محمد گودرزی‌ دهریزی مولف کتاب‌های درسی، شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره این موضوع سخنرانی خواهند کرد.

نگارش یا مهارت نوشتن پیچیده‌ترین مهارت در بین مهارت‌های چهارگانه زبانی (شنیدن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) است. کارکرد زبان از سطح شنیداری آغاز و پس از گذراندن دو سطح سخن گفتن و خواندن، در نوشتن متبلور می‌شود. مهارت نوشتن یعنی توانایی به کارگیری زبان برای بیان اندیشه‌ها و احساسات به شکل نوشتار.

امروزه توانایی خواندن و نوشتن، امتیاز محسوب نمی‌شود بلکه شرط زندگی اجتماعی است و یکی از وظایف نظام‌های آموزشی، پرورش این توانایی است. اما آیا نظام‌های آموزشی موجود در تقویت مهارت نوشتن کودکان و نوجوانان موفق بوده‌اند؟

از علاقه‌مندان به حضور در این نشست دعوت می‌شود روز سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ تا ۱۶ در محل کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان خالد اسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع شهید ملک شامران حضور پیدا کنند و یا از طریق فضای مجازی در اسکای روم به نشانی Live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

 

منبع خبر: کانون پرورش فکری: نشست «کودکان و مهارت نوشتن» برگزار می‌شود